lefogyaszto_tanacsado_cikkek_fejlec
 
 
 

 

Hogyan érd el, hogy 5 nap múlva kevesebbet mutasson a mérleg

a valódi fogyás hogyanja

 
 


Azt, hogy öt nap múlva kevesebbet mutasson a mérleg elég könnyen el lehet érni, de ne hagyd, hogy ez elkápráztasson.

Jóleső érzés lehet ez a mérhető eredmény, de önmagában kevés, ha csak erre koncentrálsz, hiszen mint megannyi fogyókúra buktató, ebbe is könnyen megbotolhatsz.

Szeretném megosztani veled, milyen okai lehetnek a hamis testsúlyvesztésnek, és hogyan érd el, hogy 5 nap múlva kevesebbet mutasson a mérleg, hogy onnan fogyj, ami valóban testformáló eredményt hoz.

Biztos veled is előfordult már, hogy megmérted a testsúlyod reggel, majd megmérted este is és eltérő lett az eredmény. Napközben testsúlyunk változik. Akár 1-2 kilogramm különbség is lehet a reggel mért és az esti testsúly között.

Ha egy koplalós nap után ráállsz a mérlegre (a koplalás óriási fogyókúra hiba!) esetleg nem is iszol csak kevés folyadékot aznap, (ez is egy óriási fogyókúra hiba!) garantáltan kevesebbet fog mutatni a mérleg nyelve estére. Ha még ezeken felül még a wc-n is könnyítesz magadon, lehet, hogy 3 kg-al is kevesebbet mutat a mérleg estére. Ez akkor azt jelentené, hogy egy nap alatt fogytál 3 kg-ot? Akkor az egy hét alatt 21 kg fogyás? Hurrá, ha így van, akkor egyszerű az élet, sok túlsúllyal küzdő ember problémája meg van oldva! Csak hogy ez egyáltalán nem így működik.

  • A súlyt, amit ilyenkor gyorsan veszítesz, a gyomrodban lévő táplálék súlya, illetve ha nem eszed meg, annak hiánya.
  • Tested folyadékhiányos állapotba kerül, mert kiizzadod a folyadékot, minden egyes kilégzésnél is folyadékot veszítesz, tehát "elpárolog" belőled a folyadék, ha nem pótolod. Ez is súlyveszteség.
  • Vizelettel, széklettel is súlyt veszítesz.

Lehet, hogy a mérleg nyelve kevesebbet mutat, de csupán ezzel ne elégedj meg, mert ilyenkor a zsírraktárak szinte érintetlenül ott maradnak a helyükön. Ezért van különbség egy drasztikus koplaló diéta között, és egy szakszerű testformáló program között, ami valóban eredményt hoz.

 

Tehát a helyes kérdés az, hogyan érd el, hogy öt nap múlva kevesebbet mutasson a mérleg, és hogy ez ne önámítás, hanem valódi fogyás legyen?

A valódi fogyáshoz azt kell elérned, hogy az elraktározott, esztétikusnak nem mondható zsírraktáraktól tudj megszabadulni. (nem a víztől, nem az izmodtól, nem a gyomrodban lévő tápláléktól, csakis a zsírtól!)

Ennek egyetlen természetes módja létezik, ha energiahiányt hozol létre. Kevesebb energiát viszel be a szervezetedbe, mint amennyit elhasználsz, illetve többet használsz el, mint amennyit beviszel.

Elmagyarázom.

Most megvan a napi ritmusod, mennyi fizikai aktivitást végzel egy nap (milyen munkát végzel, napi teendők stb.) és megvan mit és mennyit eszel. Személyre szabottan meg lehet állapítani, egy nap mennyi energiát használ fel a szervezeted (felhasznált kalória), és ki lehet számolni, mennyi energiát eszel meg (bevitt kalória). Ha a bevitt kalória nagyobb, mint a felhasznált kalória, akkor hízol, ha egyenlő, akkor tartod a testsúlyod, ha a bevitt kalória kevesebb, mint a felhasznált, akkor fogysz.

bevitt Kcal > elhasznált Kcal - HÍZÁS

bevitt Kcal = elhasznált Kcal - TARTOD A SÚLYOD

bevitt Kcal < elhasznált Kcal - FOGYÁS!

Ha nem változtatsz a mindennapi fizikai aktivitásodon, de tudatosan odafigyelsz arra, hogy kevesebb magas kalóriatartalmú ételt egyél (zsírok, cukrok) akkor energiahiány alakulhat ki benned, és ezt a hiányt a szervezeted az elraktározott zsírraktáraiból fogja pótolni. Némi idővel ugyan, de a mérleg nyelve kevesebbet fog mutatni, és most a valódi fogyást, tehát a zsírveszteséget mutatja.

Ha mindezek mellett a napi fizikai aktivitásodon is változtatsz, akkor fel tudod turbózni ezt az időt. Nem mindegy azonban, hogy milyen fizikai aktivitást végzel. A zsírraktárak a szervezeted másodlagos, hosszú távú energiaforrásai. Ha például felszaladsz a 2. emeletre, megnyugtató lehet, hogy kifulladtál és mozogtál, de nem a zsírból nyerte a tested az energiát.

A zsírraktárakra a szervezet kényelmes mozgás során (gyors séta, laza kocogás) kb. a 15-20. perc után áll át. Tehát ha valóban a súlyfeleslegedből akarsz leadni akkor hosszabb távú (kb. 45 perc) kényelmes mozgást kell választanod. Ennek az intenzitását nagyon pontosan be lehet állítani személyre szabottan, de ha a légzésed mély, egyenletes, és a pulzusod szaporább, akkor már sikereket fogsz elérni.

Ha egy kicsit tudatosan választod meg a napi ételeket, amit megeszel és odafigyelsz, hogy ne kalóriabombákat fogyassz, kis idővel kevesebbet fog mutatni a mérleg nyelve. Ha mindezek mellett a napi fizikai aktivitásod is megnöveled, mondjuk egy kényelmes sétával, garantált, hogy 5 nap múlva kevesebbet fog mutatni a mérleg nyelve, és ez egy valódi fogyást, a zsírpárnákból való fogyásod fogja tükrözni.

 

 

Megtisztelésnek tartanám, ha cikkeimmel hozzájárulhatnék a még boldogabb és egészségesebb életedhez.

 

Üdvözlettel:

 
Miholecz Attila
Lefogyasztó-tanácsadó

 

 

 

 

 

Bezárás és vissza az előző oldalra | Főoldal

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Miholecz Attila lefogyaszto-tanacsado 

 

A fogyókúra 5 legsúlyosabb hibája

INGYENES, azonnal letölthető eBook

 

Semmiképp se kezdj el fogyókúrázni, mielőtt nem szereztél tudomást a fogyókúrázás legsúlyosabb hibáiról. Nem csak az alakod, de az egészséged is múlhat rajta.

Ha elkerülöd ezeket a hibákat, akár olyan egészséges súlycsökkenést érhetsz el, hogy azt ismerőseid is észre fogják venni. Most INGYEN megszerezheted!

Ha még nem tetted, feltétlenül jelentkezz !

Adatait bizalmasan kezeljük és semmilyen körlmények közt sem bocsátjuk harmadik fél rendelkezésére!

Keresztnév:
E-mail cím:

 




 

 

 
Főoldal