A terhesség utáni fogyás hogyanja

... mit szabad és mit nem

 
 


A terhesség alatti hónapokban a nők 99%-a hízik. A baba és a magzatvíz súlyán kívül, biztonsági tartalékot is "felhalmoz" a szervezet, zsír formájában. Ez teljesen természetes. Terhesség alatt a szervezetnek sokkal ellenállóbbnak kell lennie a betegségekkel szemben -ellenállóbb is- valamint a babának minden pillanatban meg kell adni a táplálékot, ezért több energiaraktár képződik a női testen, zsír formájában.

A szülés után azonban ez a biztonsági tartalék ott marad. Nincs már rá szükség, és a nő szeretné újra visszanyerni vonzó testformáját.A terhesség utáni fogyással, testformálással kapcsolatban mindenképpen óvatosságra intenélek.

FONTOS! Az alábbi tanácsokkal kapcsolatban mindenképp konzultálnod kell orvosoddal, mielőtt bármit is tennél!

A baba kétféleképpen jöhet a napvilágra. Természetes szüléssel, vagy császármetszéssel. Terhesség utáni fogyás szempontjából nagy különbséget kell tennünk a kettő között. Nézzük először a természetes szülést.

Természetes szülésnél sérülések érik a szülőcsatorna területét, ennek a gyógyulásához idő kell. Nem beszélve arról, hogy szinte a nap 24 órájában ilyenkor a gyermek az első.

Tested formálását a természetes szülés utáni 4.-5. héten kezdheted el leghamarabb, ennyi idő mindenképpen kell a szülés utáni regenerálódásra.

Nagyon fokozatos, óvatos rávezető testmozgással kezdd, pl. laza gyaloglás, majd óvatos kocogás. Mindenképpen hosszabb távú, közepes intenzitású testmozgást végezz, aerob mozgást (pl. laza kocogás 20-45 perc) súlyzókat még semmiképp se használj. A teljes terhelésre a testmozgás megkezdésétől számított 3. hónap végén térhetsz rá.

A diéta ebben az időszakban nem javasolt, bár oda kell figyelned a fehérjében gazdag sovány húsok, (pl. szárnyasok, hal) zöldségek előnybe részesítésére, és a "tömény" cukrok és zsírok visszaszorítására.

Császármetszésnél teljesen más a helyzet.

Császármetszés során átmetszik a hasfal bőrét és izomzatát, valamint a méh izmos falát. Egy ilyen műtét után hosszabb a regenerálódási idő.

Az első testformáló edzések a szülés utáni 14.-15. héten kezdődhetnek el, nagyon óvatos rávezető testmozgás formájában.

Nagyon óvatos, gyaloglós mozgással kezdd, majd fokozatosan jöhet a nagyobb terhelés. Súlyzókat tilos használnod, ugyanis ilyenkor hasfali sérv alakulhat ki egy nagyobb erőlködésnél.

A szoptatásról is fontos néhány szót ejteni. A szülés utáni 3-12 hónapról van szó. A szoptatás alatt a drasztikus diéta tilos! Ugyanis hirtelen diétázás hatására a szervezetedben elraktározott méreganyagok (aminek nagy része a zsírban raktározódik) felszabadulnak, és az anyatejbe jutnak.

Nem javasolt sport-táplálékkiegészítők fogyasztása sem, inkább speciális szoptatós anyák táplálék kiegészítője.

Egyszerűen csak kerüld a túlzottan zsíros és cukros ételeket, és ne felejtkezz el a testmozgásról sem, és szépen meg fognak indulni lefelé a kilók.

Amennyiben szeretnél további hasznos információkat olvasni a hatékony fogyással kapcsolatban, kattints ide a Lefogyasztó-Tanácsadó nyitóoldalára, ahol még több értékes információhoz tudsz hozzájutni azonnal a természetes fogyással kapcsolatban.

 

Üdvözlettel:

Miholecz Attila
Lefogyasztó-tanácsadó

 

 

 

 

 

Ablak bezárása  | Főoldal

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Miholecz Attila lefogyaszto-tanacsado

 

A fogyókúra 5 legsúlyosabb hibája

INGYENES, azonnal letölthető eBook

 

Semmiképp se kezdj el fogyókúrázni, mielőtt nem szereztél tudomást a fogyókúrázás legsúlyosabb hibáiról. Nem csak az alakod, de az egészséged is múlhat rajta.

Ha elkerülöd ezeket a hibákat, akár olyan egészséges súlycsökkenést érhetsz el, hogy azt ismerőseid is észre fogják venni. Most INGYEN megszerezheted!

Ha még nem tetted, feltétlenül jelentkezz !

Adatait bizalmasan kezeljük és semmilyen körlmények közt sem bocsátjuk harmadik fél rendelkezésére!

Keresztnév:
E-mail cím:

 




 

 

 
Főoldal